fredag 3 maj 2019

Kö på chatten.

Att fatta snabba beslut innebär väl alltid en risk för att det blir fel. Det hände mig för en knapp månad sedan, när en tekniker var här för att installera bredband och tv från Telia. Fast jag hade mailat min hyresvärd flera gånger hade jag varken lyckats få svar på när det skulle ske, eller om man var tvungen att byta. När grabben väl stod i hallen blev jag så sur vid tanken på att behöva betala dubbelt, att jag bestämde mig för att vänta med att koppla in Telia, tills uppsägningstiden hos Telenor var slut. Med facit i hand kunde det ha varit värt dom där hundringarna extra att ha fått alltihop installerat av ett proffs. Bredbandet var inga problem, och tv:n fick jag också igång till slut. Att ha båda inkopplade samtidigt var värre. Telias chatt gick ju så smidigt att få hjälp i senast. Igår var det närmast ett hån att det bredvid chattrutan stod ”slipp telefonköer”. Som om chattköer skulle vara så mycket bättre. Jag började som nummer 24 i kön. När jag fick svar efter tjugo minuter skickade den killen mig vidare till supporten. Oklart vad han själv sysslade med, för det var deras chatt jag var inne på. Det skulle ta en minut, men tog snarare trettio. Medan jag sedan diskuterade med en flicka började dessutom mitt tangentbord strula. Det verkar ha löst sig med en omstart av datorn, men det kunde jag ju knappast göra medan jag chattade med henne. Behållningen av nästan en och en halv timme på Telias chatt var i stort sett noll. TV:n har jag tills vidare satt tillbaka antennsladden i. Den fungerar ett par månader till, innan det blir skarpt läge.

1 kommentar:

  1. Men så kan vi inte ha det! Återkom gärna till oss på Facebook, snälla, så löser vi detta illa kvickt. Du ska ha den tjänsten du beställt och inget annat.

    //Anna Pettersson, Telia Kundservice

    SvaraRadera