Ibland överträffar till och med Nordea mina förväntningar när det gäller service. Jag upptäckte att min bankdosa var död klockan åtta i fredags kväll. Det hjälpte inte att byta batterier. Jag tänkte att jag lika gärna kunde slänga iväg ett meddelande på deras sida, så någon blev uppmärksammad på ärendet på måndagsmorgonen. En knapp timme senare fick jag svar från någon på Nordea som meddelade att hon hade beställt en ny kortläsare till mig. Klockan nio en fredagskväll! Sånt gillar jag. Precis som jag misstänkte kände hon sig tvungen att upplysa mig om att jag klarar mig utan dosan om jag skaffar mobilt bank-ID. Anledningen till att jag hellre använder dosan är att den brukar vara mera driftssäker. Med mobilen händer det att jag får göra om alltihop. Så stör det mig att man inte kan använda det bank-ID man har i datorn till deras tjänster, fast det är dom som tillhandahåller det. Möjligen kan det vara för att jag frågade om det samtidigt som dom inte har svarat alls på mitt senaste meddelande. Huvudärendet var att jag inte hittade någonstans där jag kunde ändra min mailadress, så dom kunde fortsätta skicka meddelanden till mig. Nu lär inte den gamla fungera längre, så det vore bra att få det ändrat. Varför vissa gömmer sånt så väl på sina sidor har jag aldrig fattat riktigt. På Nordea har dom för övrigt inte ens vett att skicka ett mail så man vet att dom har svarat på ens meddelande i Internetbanken. Det får man logga in och kolla själv. Däremot brukar dom höra av sig så att jag inte missar om jag har obetalda e-fakturor. Den påminnelsen vill jag gärna ska fortsätta fungera.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar