fredag 31 maj 2019

Meddelande.

Jag suckade i vanlig ordning djupt när jag hittade en lapp på dörrmattan från min hyresvärd. Nio gånger av tio brukar det vara någon tid som ska passas och dom ska ha tillträde till lägenheten. Det här var tydligen den tionde gången, för budskapet var riktigt positivt. Dom har bytt fiber i huset till Telias nät och håller på att fasa ut det vi hade innan från Telenor. Jag bytte vid förra månadsskiftet. Man fick betala en startavgift, och visst störde det mig lite, när nu bytet av bredbandsleverantör var ofrivilligt. Ändå tänkte jag väl mest att shit happens, för sånt är ju livet för det mesta. Jag vet inte om andra klagade mer högljutt än jag, eller dom kom på det själva, men nu tänker hyresvärden SBB (Samhällsbyggnadsbolaget) betala den avgiften åt oss. Man ska skicka in ett kvitto så drar dom av det på hyran. Jag har lite dålig koll på hur man visar att man har betalat saker och ting över nätet, men började hur som helst direkt söka efter någon typ av kvitto. Jag insåg att jag inte ens hade betalat den avgiften ännu. Jag har e-faktura, och den förfaller inte förrän vid månadsskiftet. Jag får fortsätta efterforskningarna i helgen. Ett trevligt initiativ tyckte jag hur som helst att det var från hyresvärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar