lördag 8 februari 2020

Änglar finns.

Eftersom dålig lukt gör mig lika deppig som jag blir glad om det doftar gott, står det ett doftblock uppe på mitt badrumsskåp. Åtminstone är det vad jag brukar skriva på min shoppinglista, när jag ska köpa ett nytt. Jag ser nu i Kvantums nätbutik att det heter luftuppfräschare. Jag ställer den mitt på skåpet och intill väggen. Därför kändes det lite skumt när den i förrgår kväll plötsligt hade hamnat på sniskan på en helt annan plats. Eftersom jag hade blivit tvungen att byta glödlampa i takarmaturen samma kväll, kunde jag inte svära på att jag inte hade kommit åt den själv, medan jag stod på min lilla trappstege. Annars verkade det enda alternativet vara särbon, eftersom det bara var vi två som hade varit här. Vi är dessutom dom enda som har nyckel hit. Nu saknar jag mina döda så pass, att jag ändå hade en svag förhoppning om att det var någon älskad som ville lämna en hälsning från andra sidan. När jag städade badrummet igår klättrade jag upp för att byta luftuppfräscharen. På grund av fallrisken tar jag inte fram stegen och torkar ovanpå skåpet varje vecka, så när det väl är dags brukar där ligga ett lager med damm och stoft. Nu var där alldeles rent. Hur gärna jag än vill tro att jag har snälla spöken kring mig, så har jag svårt att tro att dom klarar av att städa. Det fick bli en koll med särbon, och det visade sig mycket riktigt vara han som hade gjort en insats. 

3 kommentarer:

  1. Ja, jag vet att änglar finns!! Idag ska jag träffa en som lagar änglalikt god mat :-) Tycker Sven Christer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den extra kryddan är kärlek.

      Radera
    2. Ja, det känns verkligen :-) Sven Christer.

      Radera