tisdag 25 februari 2020

Punka.

Jag behövde uträtta ett ärende på Circle K igår. Jag övervägde att vänta tills idag, men med tanke på att meteorologerna hade utlovat åska, hagel och drivis (eller någonting åt det hållet) verkade det säkrast att få det uträttat igår, när solen sken. Jag är förkyld, så jag tänkte ta på mig en mössa för ovanlighetens skull. Jag använder aldrig det annars. Blir det alltför kallt om öronen alternativt börjar regna, drar jag upp jackluvan över huvudet. Sånt jag inte använder åker upp på vinden för att spara utrymme i lägenheten, så mössan fick jag hämta en trappa upp. Jag inbillar mig att jag brukar kasta ett öga på däcken, när jag låser upp cykeln. Det missade jag igår, så jag upptäckte inte förrän jag satte mig på den att bakdäcket var tomt. Det var bara att låsa cykeln igen, och ta hissen upp till tredje våningen och hämta pumpen. Varm hade jag säkert blivit ändå av att pumpa upp ett helt däck iklädd vinterjacka, men med mössa också blev det förstås ännu svettigare. Jag tänkte lämna cykeln på maskinaffären på hemvägen, om luften pyste ut medan jag cyklade, men det klarade sig till macken och hem igen. Jag får kolla hur det ser ut idag, så jag vet om jag har pyspunka, eller det bara var någon som hade roat sig med att lufta däcket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar