tisdag 18 februari 2020

Möten.

Under gårdagens promenad sprang jag först på brorsonen. Det var första gången jag träffade honom i år, fast vi bor bara några hundra meter ifrån varandra. Åtminstone var det utanför den lägenheten jag träffade honom nu. Det hände betydligt oftare medan jag jobbade natt. Då var han på väg till sitt jobb när jag kom hem från mitt. En annan trevlig person som jag inte hade träffat på ett helt år var innehavaren på butik Julia. Att det var så länge sedan vi sågs har också med mitt jobb att göra. Eller bristen på då. Jag brukar hitta så mycket som jag behöver där inne, att jag helt enkelt inte har vågat gå in där sedan jag slutade tjäna pengar. Fördelen med tidigare års shopping är att jag har kläder så jag förmodligen klarar mig livet ut, om jag inte går upp alltför mycket i vikt. Kläderna är så pass tidlösa, att jag brukar tänka när jag ser något plagg på butikens Facebooksida, att en sån har jag redan. Igår hade jag sån tur så flickan (vi är jämngamla) ifråga var själv i butiken, och jag var den enda kunden just då, så vi fick en rejäl pratstund. På hemvägen mötte jag min rara särbo. Han bjöd på en lätt lunch, på samma fik som han bjöd mig på när vi var ute och promenerade tillsammans allra första gången.
 

2 kommentarer:

  1. Och lika trevligt var det igår som den första gången vi fikade på Priems :-) Kram från Sven Christer.

    SvaraRadera