onsdag 26 februari 2020

Tjugosjätte februari.

Den tjugosjätte februari 1976 gick jag i åttan, och vi gjorde bananbåtar på hemkunskapen i skolan. Jag misstänker att det var något i stil med banana split, för jag åt banan med chokladsås och flisad blockchoklad. Kräsen har jag alltid varit till och med när det gäller godsaker. Att jag inte tycker om grädde har genom livet mest varit ett problem när det har varit säsong för semlor. Året därpå var jag i Blomstermåla folkets hus och dansade denna kväll. Bennys orkester från Mönsterås spelade, om det kan vara av intresse. 1983, när detta datum inföll på en lördag nästa gång, var jag faktiskt också i Blomstermåla. Då var jag förkyld precis som nu. Det hände betydligt oftare på åttiotalet, än vad det har gjort dom senaste trettio åren. För femton år sedan fick jag inte min skrivare till datorn att fungera efter att jag hade bytt skanner. Den var helt död. En bekant försökte hjälpa mig över telefon utan att lyckas. Han undrade om jag var säker på att jag hade satt i sladden ordentligt, och det är klart att jag var. När han kom hit för att hjälpa mig, visade det sig att jag hade fått i den lite för bra. Det var en sån sladd som den på bilden med en massa små stift. När jag tog i för att få dit den hade jag böjt ett av dom. Det var inget fel som jag ens kunde föreställa mig att det kunde uppstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar