torsdag 6 februari 2020

Jämförpriser.

Mannen i mitt liv är tio år äldre än jag och pensionär. Säga vad man vill om pensionärer, men prismedvetna är dom. Det vore inte helt fel om jag också kunde bli bättre på det, med tanke på att jag inte jobbar och tjänar några pengar. Sedan vi började handla tillsammans duggar i alla fall aha-upplevelserna tätt, så förhoppningsvis lär jag mig efterhand. När det gäller det koncentrerade tvättmedel jag använder, minns jag det som att det bara fanns i mindre förpackningar. Antingen missade jag bara dom större eller också har dom tillkommit senare. Jag har hur som helst inte fått ögonen på dom, utan tagit dom små av gammal vana. Jag har ändå köpt två i taget, eftersom det får plats så mycket i behållaren jag har det i här hemma. När nu särbon visade mig dom större förpackningarna var det dessutom ett riktigt bra erbjudande på dom. Köpte man tre paket fick man i princip ett av dom gratis. När vi är två som kan dela på det behöver man ju inte fylla upp skåpen helt med tvättmedel heller, bara för att det är billigt. Yes handdiskmedel har jag valt efter vilken sort som har haft finast färg. Nu har jag blivit uppmärksammad på att jag betalar flera kronor extra för den där färgen. Priset på sylt kom jag på idén att jämföra alldeles själv. Jag förstod nästan att klämflaskan jag brukar köpa skulle vara dyrare än en vanlig glasburk. Ändå har jag inte ens tänkt tanken att byta, fast jag stör mig på hur den där flaskan ramlar omkring i kylskåpet. Den behöver nämligen stå uppochner, om man ska få ut någonting när man vill ha sylt.
 

2 kommentarer:

  1. Inte för jag vill kalla mig för en konsumentvägledare,men det är alltid roligt att kunna ge några tips även ur en ekonomisk synvinkel! Så jag tackar för komplimangerna :-) Sven Christer.

    SvaraRadera