lördag 22 februari 2020

Apotea.

Sedan Storgatan i Nybro blev gångfartsområde köper jag alla mina apoteksprodukter på nätet. Någon enstaka gång har jag köpt från något av dom andra apoteken, men oftast blir det Apotea. Förutom mediciner och vitaminer är det tvål, olika typer av hudkräm, snarkplåster och så vidare. Dom har det mesta. Av en händelse upptäckte jag att dom till och med säljer tvättmedel. Sånt man använder i tvättmaskinen alltså. Dom har en välbesökt Facebooksida, där man förstår att leveranserna inte alltid går smärtfritt. Mig hände det häromveckan. Någon vara hade varit restnoterad när jag beställde, och när dom väntar in sånt kan man få vänta ett par dagar extra på sitt paket. Nu dröjde det tolv dagar från min beställning till dess att jag kunde hämta paketet på Kvantum. Det kunde ju ha brådskat med någon av dom övriga artiklarna, så jag skrev till Apotea på Facebook att det kanske hade varit läge att göra en delleverans. Svaret jag fick var att dom hade haft väldigt högt tryck med många ordrar och många varor som tagit slut i lager. Dom jobbade för fullt med att komma ikapp och hoppades vara i fas så snart som möjligt. En förklaring till dröjsmålet var det förstås, men knappast ett svar på varför dom inte hade skickat det som fanns hemma. Nästa gång jag beställde nådde paketet mig i gengäld på tre dagar, så jag antar att dom var ikapp då.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar