lördag 15 februari 2020

Godis.

Stundtals får jag för mig att jag trots allt inte är den sista godisgrisen på jorden, även om jag misstänker att många skyller på sina barn när dom köper godis. På NRJ morgon på radion väckte dom mig häromdagen med den stora nyheten att Cloettas sockerbitar var på väg att försvinna. Det hade tydligen börjat med att Adam Alsing hade noterat att dom saknades i sortimentet i hans butik. Nu ringde en kvinna in till programmet. Hon hade besökt Cloettas egen butik och fått beskedet att sockerbiten skulle utgå ur sortimentet. Alsing blev så upprörd att han ringde upp Cloetta. Där fick han beskedet att godiset skulle finnas på hyllorna igen om ett par veckor. Det var tydligen fler än han som hade ringt och undrat. Jag var faktiskt på studiebesök i fabriken i Ljungsbro på åttiotalet, när jag jobbade på Nordchoklad. Jag kommer inte ihåg riktigt varför just jag fick följa med, för det var bara ett litet gäng. Mitt enda bestående minne från fabriksbesöket är hur gudomligt goda skumdelfinerna var när dom var precis nytillverkade. Tolv år senare köpte Cloetta för övrigt upp min gamla arbetsplats och avvecklade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar