måndag 24 februari 2020

Virrhöna.

Det är lite oklart om konstigheter jag gör har med åldern, tankspriddhet eller allmän virrighet att göra. Som när jag försöker tvätta håret med intimtvål eller häller tvättmedel som man ska ha till att tvätta kläder i diskmaskinsfacket. Det jag rör till allra oftast är när jag ska stänga av fläkten efter att ha duschat. Man ändrar utsuget i badrummet med vredet på fläkten över spisen i köket. Jag vet inte hur många gånger jag har tryckt på knappen till lampan istället. Den sitter precis intill, och när jag ser lyset tändas inser jag att jag har utfört fel handgrepp. Åtminstone var det så tills häromdagen. Fläkten hörs mest i köket och badrummet, och jag hade suttit vid datorn i sovrummet sedan jag stängde av den. När jag kom ut i köket lät det som om den fortfarande var på. När jag såg att lampan över spisen var tänd förstod jag varför. Då hade jag alltså tagit fel knapp och gått därifrån utan att ens märka det. Då vrider man ändå på fläktvredet och trycker på lysknappen.
 

3 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att glömma saker. Det händer mig nästan dagligen. Min husläkare sa "du har för många saker du tänker på eller ska göra därför glömmer du vissa". "Eller för lite att tänka med" genmälde jag. "En sak i sänder sa min far". Är det inte värre än så, så går det väl an! Du är ingen "virrhöna" utan jag är imponerad av din intelligens och allmänbildning :-) Sven Christer.

    SvaraRadera
  2. Eller så älskar du bara virrhönor i allmänhet och mig i synnerhet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar dig för den du är Vännen :-) Kram från Sven Christer.

      Radera