fredag 14 februari 2020

Telefonsamtal.

Jag fick en så pass saftig faktura från facket, att jag kände att jag ville veta mer exakt vad den gällde. Som jag fattade det var det fackavgift för 1912 till 0220. Så mycket mera kunde jag inte utläsa av en faktura, som var väldigt allmänt hållen. Under den perioden hade jag betalat ett par fakturor, så jag ville gärna veta mer exakt vilka pengar som gick till vad. Det enklaste var förstås att maila, men svaret jag fick på mitt mail gjorde mig inte mycket klokare. Det slutade med att jag fick ringa i alla fall. Hon som egentligen hade hand om sånt och kunde det riktigt låg hemma i influensa. Damen jag fick tag i lyckades i alla fall klura ut att den dubbla avgiften gällde november och februari. November missade vi tydligen när min arbetsgivare slutade dra fackavgiften och jag tog över. Nu har jag koll framöver på att avgiften betalas för den gångna månaden i slutet på densamma. Lite svårt hade jag att koncentrera mig, eftersom kvinnan i andra änden lät precis som min gudmor. Hon dog för åtta år sedan. Min första tanke var att hon knappast höll på med liknande arbetsuppgifter heller, men sedan slog det mig att det bör ha varit exakt det hon gjorde. Hon och hennes man hade ett eget företag i elektronikbranschen. Eftersom han var elektrikern, kan jag tänka mig att hon fick sköta fakturering och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar