onsdag 20 maj 2020

Badrum.

Badrumsskåpet har stört mig en aning ända sedan det renoverades här på nittiotalet. Det har skjutdörrar, så för att se hur håret ser ut i nacken får man använda en handspegel. Om jag håller den i vänster hand och hårborsten i höger ser jag ändå ingenting, eftersom jag är så skakis på vänstern. Ett badrumsskåp med dörrar som öppnades utåt, så man kunde se vad man gjorde i nacken, hade varit helt suveränt. Så tycker jag att det där skåpet sitter onödigt högt upp. Jag hade ändå kompisar som jobbade med renoveringen, så dom sänkte mitt lite, men jag ser fortfarande bara från halsen och uppåt. Jag förstår varför dom inte ville sätta det lägre, när jag ser tittögat i grannens ytterdörr. Hon som bodde där när dom var runt och sålde såna var knappt en och en halv meter lång. Ungdomarna som bor där nu får förmodligen stå dubbelvikta om dom vill kika ut genom det. Det jag kan vara avundsjuk på med särbons badrum är att det har ett fönster. På dagtid behöver man inte tända lyset för att se vad man gör där inne. Mitt ligger mitt inne i lägenheten, så där blir det kolsvart, när man stänger dörren. Nu har vi inte varit ute på restaurang sedan pandemin startade, men annars finns det en toalett med lika dåligt ljus på restaurang & pizzeria Baroness. Där fungerar dessutom strömbrytarna extremt dåligt. Jag har stått där inne och fipplat flera gånger och övervägt att lysa mig med telefonen. Man vill ju inte gärna kissa med dörren öppen, när det sitter folk och äter precis utanför.

2 kommentarer:

  1. Ett som vanligt bra blogginlägg :-) Tycker Sven Christer med badrumsfönstret!

    SvaraRadera