lördag 30 maj 2020

Cykelturer.

Att cykla i Nybro kan vara både bra och dåligt för humöret beroende på vem som kommer i ens väg. Bottennappet igår var ett långt fordon med ett lika långt släp, som stannade tvärs över cykelbanan. Det händer alltför ofta att folk, som jag antar har körkort, bara tittar ute på vägen. Att dom kan få en cyklist i sidan verkar inte bekymra dom överdrivet mycket. Det här ekipaget kom iväg innan jag hann fram, men hann bara över med dragbilen. Jag fick bromsa för att slippa smälla in i släpet. På andra sidan stan gjorde kommunens gubbar mig desto gladare. Dom kom körande på cykelbanan, och den är inte riktigt dimensionerad för biltrafik. Föraren av den här bilen körde inte bara ut i gräskanten, för att jag skulle ha gott om plats vid mötet. Hen passade dessutom på att göra det jäms med en avfart, där jag fick extra gott om utrymme. Tidigare i veckan var det ett helt annat möte som gjorde mig på gott humör. Sist jag sprang på den här flickan kunde jag inte för mitt liv komma på vad hon hette. Nu kände jag igen hennes (ganska ovanliga) kombination av hundar, långt innan jag såg att det var hon. Det innebar att jag fick en stund på mig att komma på hennes namn innan vi möttes.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar