söndag 31 maj 2020

Skogsäventyr.

Det blev flera timmar i skogen igår, medan vi sökte upp dom sista kontrollerna till ”Hitta ut”. Det började inte så bra, när kartan i appen inte laddade alls. Vi fick gå in på webbsidan i telefonen istället, och där fungerade det någorlunda. Vi lyckades visserligen inte registrera någonting där, men det var bara att fotografera av koden vid varje kontroll, och registrera dom i datorn när vi kom hem. Dom kontroller vi hade kvar låg i Rismåla. När vi tog dom som fanns i Svartbäcksmåla tidigare i veckan, tänkte vi först bara cykla ut dit för att sedan promenera. Det blev på tok för långt och tidskrävande, så vi fick tänka om. Igår var det tvärtom. När vi väl hade kommit in i skogen var dom flesta stigarna för små att cykla på. Det slutade med en promenad på över en mil, stundtals i ganska oländig terräng. Priset togs av spången på bilden nedan. Alternativet hade varit en extremt lång omväg, så till och med jag tog mig hellre över den. Alla som vet hur höjdrädd jag är inser hur fasansfullt det var. Särbon ser åtminstone mer avslappnad ut än jag på kortet. Att cyklarna skulle få stå ifred i flera timmar var förstås en utopi. Vi hade glömt kvar sadeltäckena, så dom och särbons ringklocka var försvunna. Min hade dom inte lyckats få loss, så den hängde kvar på trekvart. Jag antar att man får vara glad att dom inte hade burit iväg hela cyklarna, även om det grämer mig att man ska behöva tänka så.
 

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med dessa cykel stölder och dito sabotage! Men vi hade en fin dag i skogen och hittade alla kontrollerna. Inte så blåsigt i skogen men lite mygg! Och i ditt trevliga sällskap blir det ju alltid fina dagar :-) Tycker Sven Christer!!

    SvaraRadera