fredag 8 maj 2020

Koll på läget.

När det blir diskussioner om vilket år det ena eller det andra inträffade, är det bra att ha en blogg. Där kan man enkelt söka på olika nyckelord. Senast gällde det vilket år HSB sålde husen vi bor i. Dom fortsatte att förvalta husen ett tag efter det, så den exakta tidpunkten för övertagandet blev lite vag. Dom senaste åren har vi bytt ägare och därmed hyresvärd flera gånger, och snart är det dags igen. Mest imponerad är jag av den av vaktmästarna som har jobbat här hela tiden. Han har gång på gång fått ändra hur han svarar i telefonen. Det gäller att komma ihåg var man jobbar, när man får ny arbetsgivare vartannat år. Gäller dom olika uppfattningarna eller undringarna frågespelen som särbon och jag roar oss med, brukar vi googla fram svaret. När jag fick frågan om i vilka städer Madame Tussauds vaxkabinett finns, var Köpenhamn den enda jag var säker på, för det har jag besökt. Enligt facit fanns det förutom i London filialer i sju andra städer, men Köpenhamn var inte en av dom. Hos min favoritkälla Wikipedia stod samma sak. Till slut hittade jag Louis Tussaud's Wax Museum, som var det etablissemang jag hade besökt i Köpenhamn. Det hade slagit igen redan 2007. Lite tragiskt att jag dom senaste tretton åren har haft fel, när jag var säker på att det fanns där.

2 kommentarer:

  1. Att du hittar svaren på det mesta och är uppdaterad som få vet jag och är imponerad:-) Sedan händer det så mycket i stora vida världen, så i alla fall jag har svårt att hänga med i svängarna. I frågespelen får man lära sig mycket, som man antingen glömt eller aldrig hört talas om! Tycker Sven Christer.

    SvaraRadera