söndag 10 maj 2020

Telefonabonnemang.

Jag har i alla år med mobiltelefon envisats med att ha kontantkort, eftersom jag ringer väldigt lite. Runt årsskiftet kände jag ändå att jag fyllde på kortet så pass ofta att jag ville kolla upp det där med abonnemang. Om inte annat slipper man ju oroa sig för att man ska få slut på pengar utan att märka det. Det billigaste alternativet på Comviq för mig som har kommit upp i åren var någonting som kallades mini senior. Det kostade 95 kronor i månaden. När det visade sig att jag hade tankat kontantkortet för 250 kronor i månaden det senaste kvartalet, var inte valet speciellt svårt. Mini innebär att det står i annonsen ”Ringer du inte så mycket?” Det var uppenbarligen en underdrift när det gällde mig. Det ingår nämligen 200 samtalsminuter, och jag har ännu inte kommit upp i mer än en kvart eller så. Det enda som händer om jag mot förmodan skulle vilja prata i flera timmar, är att jag får betala extra för varje minut jag drar över. Messar gör jag både oftare och hellre än pratar i telefon, men 2000 SMS gör jag inte heller av med på en månad. Det enda som grämde mig lite var att jag hade pengar kvar på kontantkortet. Jag trodde dom skulle brinna inne, men istället var min första månadsfaktura på noll kronor. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar