torsdag 28 maj 2020

Lurstrul.

Gårdagen förflöt enligt plan tills jag kom ner i källaren, där jag skulle hämta min cykel för dagens tur. Då insåg jag att jag hade glömt min lilla musikspelare. Att röra på fläsket är ingenting jag finner något nöje i, och ska jag göra någonting tråkigt vill jag åtminstone lyssna på musik under tiden. Jag bestämde mig ändå för att det fick gå utan den här gången, eftersom jag inte orkade masa mig upp till tredje våningen igen. Jag hade soppåsarna med mig, och redan ute vid sophuset ändrade jag mig. Det var sommarvärme och solsken, och jag insåg både att jackan var överkurs och att jag behövde ett par solglasögon. Med tre ärenden kändes det berättigat att uppsöka hemmet igen. Jag kom ut med solglasögon och Ipod men utan jacka. Eftersom jag hade gått in från framsidan av huset tänkte jag ta närmaste vägen därifrån, men stötte på patrull direkt. Längs Järnvägsgatan höll dom nämligen på att gräva för någon kabel, så där kom jag inte ut. När jag gav mig iväg åt andra hållet blåste det så att jag tappade den ena hörluren. Innan jag hann stanna och/eller få fatt i den tappade jag den andra också. Med facit i hand hade det varit en bra idé att dra sladden under tröjan. När jag nu inte hade gjort det flög den all världens väg och fastnade i baknavet på cykeln. Den ena hörluren slets av. Den andra lyckades jag tråckla loss och den fungerade att lyssna på under cykelturen. Min plan var att köpa nya lurar å det snaraste, men istället hittade jag äntligen gömman med dylika i ett skåp här hemma. Som synes på bilden borde jag klara mig ett tag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar