tisdag 19 maj 2020

Polisen.

I helgen ringde polisen tillbaka angående min anmälan om den förstörda cykeln. En mycket trevlig flicka som enligt egen uppgift älskade sitt jobb. Redan när man anmälde blev man upplyst om att dom skulle ringa från hemligt nummer, om dom behövde fler upplysningar. Jag antar att fet finns fler än jag som inte svarar på dylika annars. Just nu är mitt stora problem att det enligt telefonen har ringt från hemligt nummer redan i mars, och då har jag inte svarat. Nu undrar jag förstås om den känner av varifrån samtalet kommer, så den vet att det var polisen som ringde då också. Eller har den bara samlat dom som ringer från just hemligt nummer i en post. Det mest fascinerande när det gällde brottsligheten i helgen var annars att någon hade eldat i en av containrarna vid förpackningsåtervinningen här i närheten. Samma sak hände för några månader sedan, och precis som då upptäckte jag det i sos-appen, när jag steg upp på förmiddagen. Vid det laget hade det börjat ösregna, så när jag läste om en brand utomhus fattade jag först inte hur dom hade lyckats få någonting att ta sig. Av Facebookinläggen förstår jag att jag är långt från ensam om att ha blivit av med en cykel på sistone. För någon var det dessutom den tredje på två år. För mig har det åtminstone gått tio år mellan cykelstölderna ännu så länge.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar