torsdag 9 juli 2020

Apoteksvaror.

Jag tycker egentligen att jag borde ha tid och ork att jämföra priser på dom olika nätapoteken numera, men oftast är jag för lat. Vissa märken som jag har vant mig vid finns enbart på Apotea, och då blir det att jag handlar resten där också. Vid senaste beställningen var mina frukosthjärtan tillfälligt slut hos dom. Det är havrehjärtan, som ska hjälpa till att sänka kolesterolet. Frukost vill jag inte stå utan, så jag gick in på Apotek Hjärtats sida, och köpte dom där. Sedan fortsatte jag kolla dom båda webbshopparna mot varandra för varje vara jag behövde. Det som inte fanns hos Hjärtat beställde jag på Apotea, och det som fanns hos båda köpte jag där det var billigast. Fast Hjärtat enbart levererade med Postnord, bokade jag frakt med Schenker för paketet från Apotea. Det innebar att jag fick hämta dom på olika ställen, men jag tänkte att dom ändå knappast skulle nå mig samtidigt. Det ena företaget var också betydligt snabbare med att meddela att mina varor var på väg, men när det kom till kritan kom båda paketen till Nybro på samma dag. Röra på mig behöver jag, så för den skull gjorde det inte så mycket att dom lämnades ut i varsin ände av stan. Att gå in på två olika ställen kändes däremot som överkurs i dessa virustider.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar