torsdag 2 juli 2020

Flugor.

I veckan har jag äntligen tvättat mina fönster. Så länge jag jobbade fick det vänta till semestern. Så gjorde jag det igen till första advent, så det skedde med lite ojämna intervaller. Nu när jag rår lite mer över min egen tid, tänkte jag ta dom i maj, så det blev precis ett halvår emellan. Sedan har tiden runnit ifrån mig. Lite behagligare temperatur att jobba i hade det säkert varit i våras. Den värsta hettan lyckades jag missa, men att stryka gardiner när det var 27 grader inne var verkligen inte skönt. Jag öppnar inte gärna, eftersom kryp av alla de slag är så snabba att ta sig in, men nu blev jag tvungen. En fluga lyckades jag mota ut igen, och en slog jag ihjäl direkt. Den tredje var mera envis. Den kröp runt på datorskärmen medan jag var upptagen i telefon. När jag senare hämtade flugsmällaren var den puts väck. Den stannade här över natten, men inte i sovrummet som väl var. Dom där små fötterna som trampar runt på en medan man sover, och kommer tillbaka lika fort när man har viftat bort dom, kan ju göra vem som helst fnattig. Dagen efter hittade jag den eftersökta flugan i badrummet. Tyvärr missade jag på första försöket att slå ihjäl den. Så många fler chanser fick jag inte, för sedan vågade den inte sätta sig ner mera. Inte förrän den kom på den geniala idén att sätta sig på flugsmällaren. Där kom jag ju inte åt att slå efter den. Jag kom åt den till slut lite senare, och flugan är nu förpassad till soppåsen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar