onsdag 22 juli 2020

Sommarklädd.

Bland dom kläder jag har samlat på mig genom åren märks ett klart överskott på halvlånga, ärmlösa blusar. Det är sällan speciellt många veckor per år som det är varmt nog att klä sig i ärmlöst i det här landet. Möjligen kan jag också känna att dom är i prydligaste laget för att gå i till vardags, men någon gång ska dom ju användas. Ett par av dom har band, som man kan knyta rosetter av om man vill, som syns på korten nedan. På den vänstra ser man klart och tydligt att bandet går i en tunnel runt halsringningen. Jag har haft den andra också i flera år, och hela tiden tagit för givet att det var likadant på den. Därför blev jag minst sagt snopen, när en decimeterlång bit av det där bandet lossnade. Det flög tankar genom huvudet på mig om hur det hade kunnat gå av. Ännu konstigare blev det förstås när samma sak hände samtidigt på andra sidan. Det visade sig att det bara fanns en kort bandstump på varje sida. Den var dragen genom ett litet hål och satt kvar där tack vare en knut. Frågorna som inställer sig är dels hur jag har kunnat använda och stryka blusen så många gånger utan att upptäcka hur det låg till. Så undrar jag förstås varför dom små bandstumparna aldrig har blivit kvar i tvättmaskinen. Till och med låsanordningen till en dragkedja jag har brukar slita sig loss under tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar