söndag 5 juli 2020

Gemensam shopping.

Ibland misstänker jag att jag inte får en helt rättvisande bild av hur det är att vara gift, när jag bara ser och hör folk som hastigast på Kvantum. Senast var det en man som frågade ”Ska vi ha juice?” och hustrun svarade bara kort ”Nej”. Jag förstår förstås att innebörden kan ha varit att deras kylskåp redan var fullt med juice, men jag som är van att köpa precis vad jag vill tolkade det inte riktigt så. Nu börjar jag ändå långsamt vänja mig, eftersom särbon och jag brukar handla tillsammans. Jag klarar av att fråga om hans åsikt om vad och hur mycket vi borde handla. Vi är annars ganska olika med vad vi hamstrar mycket av. Framför allt har han betydligt bättre koll på vad saker och ting kostar än vad jag har, så man kan tjäna några kronor på att handla tillsammans med honom. Tidsbesparande är det också, eftersom jag tidigare skötte den sociala biten på Kvantum. När vi är båda blir det inga längre pratstunder. Det vore ändå inte lätt att få till i dessa Coronatider, eftersom enda chansen att konversera med någon är att stå hyfsat nära varandra. För övrigt är flaskhalsen, när det gäller att hålla avstånd till övriga kunder, vid mjölkkylen. Där får man vara utrustad med extremt bra tålamod, om man ska få sin mjölk utan att tränga sig fram.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi kompletterar varandra, och det fungerar bra även i affären!! Dessutom vet jag ju att du lagar jättegod mat :-) Kram från Sven Christer!

    SvaraRadera