söndag 26 juli 2020

Ett hjärtligt problem.

Mannen i mitt liv är duktig med att kommentera mina blogginlägg. Jag vill gärna svara på hans kommentarer, så att han ska förstå hur mycket jag uppskattar dom, men vet inte alltid vad jag ska skriva. Därför gör jag det enkelt för mig, och svarar med små hjärtan istället för text. Jag lyckas inte få till några direkt i kommentarsfältet. Istället har jag kopierat från sparade mail som innehöll hjärtan. Dom var röda, och första gången jag använde dom i bloggkommentaren behöll dom sin röda färg. Sedan dess har dom blivit vita, och det tog mig bra länge att klura ut felet. Jag har varit för lat för att leta upp mailen och kopiera dom därifrån. Istället har jag lagt in hjärtana i ett Worddokument, som jag har lätt tillgängligt. Problemet med Word är att programmet fnattar med formateringen. Jag är inte helt säker på vad som händer, men jag kan till exempel inte kopiera en text direkt från Word till bloggen. Då ser det jättekonstigt ut. Jag får först kopiera över den till Wordpad, för att rensa bort allt onödigt. Samma sak hände alltså med mina röda hjärtan, fast med dom fungerade inte Wordpad. Där blev det likadana hjärtan som dom jag kopierade, fast den röda färgen försvann. Den enklaste lösningen, om jag nödvändigtvis vill att dom ska bli röda, är trots allt att kopiera dom direkt från något mail.
 
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ 

2 kommentarer:

  1. De röda hjärtana är den finaste kommentar jag kan få av dig :-) Hjärtligaste kramarna från Sven Christer!!!

    SvaraRadera