fredag 10 juli 2020

Rätt klädd.

Vädret gör det verkligen inte lätt för en att klä sig rätt denna sommar. Så länge det var vår blåste det nästan kalla vindar, men så fort solen tittade fram blev det riktigt hett. I slutet på juni var det sommarvärme, och så lite kläder som möjligt som gällde. Nu verkar vårvädret ha återvänt, fast vi är inne i juli. Man fryser utan jacka när solen går i moln, men har man en blir man för varm så fort den tittar fram. Man vet dessutom inte när himlen kommer att öppna sig, så någon typ av regnskydd behöver man alltid bära med sig. Ute på stan ser man vissa som går klädda i jackor och tjocka tröjor, medan andra har shorts och t-shirt. När jag ser den senare kategorin från mitt fönster, kan jag tänka att det nog är varmt ute. Kollar jag sedan temperaturen är det inte alls någon garanti för värmebölja. Vissa verkar bara ha bestämt sig för att är det sommar så är det. Jag minns fortfarande en man som jag såg på bussen förra våren, när jag var inne på lasarettet för att prova ut, hämta och justera snarkskenan. Han klev på vid biblioteket här i Nybro och steg av vid vårdcentralen på Stensö. Han var med minst två av dom där tre gångerna. Förutom att jag tyckte det var en lite udda tur, så hade han en stor duffel på sig, fast det var riktigt varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar