fredag 24 juli 2020

Hantering av appar och paket.

När jag är klar med det jag sysslar med på telefonen, använder jag alltid kommandot ”stäng allt” för att stänga ner apparna jag har använt. Problem kan uppstå, om jag glömmer att jag har någonting igång som helst ska fortsätta vara det. Appen som mäter hur långt jag har cyklat till exempel. Den är snudd på lika intressant som den jag använder på nätterna, för att mäta hur högt och mycket jag snarkar. När jag hade kollat efter sms och mail från Schenker i onsdags, insåg jag inte förrän efter en god stund att jag hade stängt ner cykelmätaren också. Då hade jag ändå kollat den samtidigt, för att se så inte min runda blev onödigt kort. Jag brydde mig inte om att dra igång den igen, utan tänkte nöja mig med vad jag visste om sträckan fram till macken. När jag kom hem insåg jag att kommandot jag använde inte hade gjort så stor skada. I och med att jag inte stoppade appen, innan jag stängde ner den, hade den fortsatt rulla och mäta avståndet i bakgrunden. Det brukar inte vara lika lyckat om jag gör samma sak med telefonsamtal. Om jag glömmer att lägga på luren när jag har kollat av röstmeddelanden, så fortsätter telefonisten att mala, fast jag stänger ner appen. Paketet från Apotea såg för övrigt ut som på bilden när jag fick det. Det hade varit hur enkelt som helst att sticka in handen och ta det man ville ha. Som väl var verkar Schenkers personal vara ärligare än vissa anställda hos Postmord, för allt jag hade beställt fanns kvar.
 

2 kommentarer:

  1. Tur att man kan lita på de flesta i alla fall :-) Kram från Sven Christer!!

    SvaraRadera