tisdag 7 juli 2020

Fuck some drivers.

Om någon skulle hitta mig nerslagen, kan man anta att det hänger ihop med min nya vana att ge folk fingret i trafiken. Jag läser ibland om personer som kliver ur sina bilar och ger andra trafikanter på käften, så jag antar att det kan hända mig också. Jag brukar hålla ner mina obscena gester, men på sistone har jag verkligen undrat om folk över huvud taget har körkort och dessutom har fått godkänt på syntestet till det. När jag cyklade på en landsväg nyligen blev jag omkörd av en bilist, som var nära att knuffa ner mig och min cykel i diket. Hade jag vinglat till det allra minsta hade det gått alldeles galet. Hen hade en hel körbana att väja ut på, men valde ändå att passera mig med högst en decimeter till godo. Igår promenerade jag längs en mindre väg på ett industriområde. Bilisterna kör ungefär lika fort där, fast jag misstänker att hastighetsbegränsningen är betydligt lägre. Det hade regnat, och vattenkärren var så stora, att man knappast borde ägna sig åt bilkörning om man inte såg dom. Ändå väjde inte bilisten jag mötte det minsta lilla, utan duschade hela trottoaren. Vid det laget hade jag istället hoppat upp i gräset för att slippa bli översköljd. Jag fattar verkligen inte varför jag skulle behöva kasta mig undan för en halvblind (alternativt körkortslös) bilist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar