måndag 27 juli 2020

Tredje gången gillt.

Redan i höstas var särbon och jag ute och snurrade rejält i skogen nordost om vårt bostadsområde. Det äventyret kan ni läsa om här. Då hamnade vi bland så mycket sly och urskog att jag inte kan säga exakt var vi gick. Det mörknade dessutom tidigt på eftermiddagen, så vi hann nätt och jämnt ut ur skogen medan det fanns lite ljus kvar. I början av den promenaden passerade vi installationen på kortet nedan. Sedan dess har jag sett på kartan att Dackeleden borde fortsätta åt det hållet. Vi har gått en liten bit på den flera gånger, och för några veckor sedan gjorde vi ett försök att hitta fortsättningen utan att lyckas. Då vände vi till slut, för att inte riskera att fastna i sly igen. Vi kom förbi den här tunnan den gången också. Jag har extremt dåligt (läs obefintligt) lokalsinne. För mig ser skogen likadan ut överallt runt Nybro, men det här konstverket (?) är onekligen speciellt. Igår gjorde vi det enda vettiga, om man vill hitta rätt på en vandringsled. Vi höll extremt noga koll på markeringarna för densamma. Det visade sig att man skulle vika av från skogsvägen betydligt tidigare än vad vi hade gjort förra gången. Man kom förbi den lilla installationen från det hållet också. Längre fram vek vi i alla fall in i tätare vegetation på rätt ställe, och kom så småningom ut till landsvägen som vi hade tänkt.
 

2 kommentarer:

  1. Och tur hade vi med vädret också!! En fin promenad i skog och mark, i trevligt sällskap med dig :-) Bamsekram från "skogsmullen" Sven Christer!!

    SvaraRadera