söndag 19 juli 2020

Tidningsstrul.

Veckans nummer av min skvallertidning verkar ha varit på turné. Den skulle ha kommit i tisdags, men då fick jag bara ett brev med posten. Någon dag försenat kan ju det mesta bli när Postmord är i farten, men när den inte dök upp i onsdags heller reklamerade jag den. Redan på torsdagen låg den på min dörrmatta. När det sedan dök upp ett adresserat kuvert innehållande den reklamerade tidningen i fredags, insåg jag att det måste ha varit den jag skulle ha haft redan på tisdagen, som kom två dagar försenad i torsdags. Nu återstår frågan var den har hållit hus i två dagar. Har den hamnat hos någon granne? Har vederbörande i så fall passat på att läsa den innan hen lämnade in den här, eftersom det dröjde så pass länge? Eller är det Postmord som både har lyckats slarva bort den och hitta den igen? Jag har läst om vykort som har kommit fram efter tjugo år. Var dom har hållit hus i mellantiden kan man verkligen undra. Man får väl vara tacksam så länge man inte har värre problem än så. Företaget Nybrotoffeln hade förlorat tjugo paket med träskor runt om i Europa. Dom hade skickat varor till sina kunder med DHL och Bring, som transportföretagen hade lyckats slarva bort. Samma sak hade dessutom hänt när dom hade tillverkat ersättningsskor och skickat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar