onsdag 25 maj 2016

Duschen.

Jag brukar rensa avloppet i duschen på semestern, men det senaste året verkar jag ha varit skitigare än vanligt. Redan i förra veckan började vattnet rinna ner långsammare än vad jag sprutade ut det ur duschslangen. Jag har en kant runt om vid golvet, så det rinner inte ut i resten av badrummet, men det känns ändå ovant att stå i vatten upp till fotknölarna och duscha. Jag minns en rörmokare som berättade att han aldrig använde handskar. Han körde ner näven som den var, och drog upp bajskorvar och annat. Jag är betydligt mera känslig. Jag tycker det är läskigt att dra upp kladdet ur vattenlåset fast jag har en engångshandske på handen. Jag tror väl att det ska finnas något levande där nere. På sätt och vis är det ju så, eftersom jag antar att det mesta av joxet kommer från min kropp. Det är samma sak när jag ska rensa ventilationsröret från ludd och när jag ska ha tag i sånt som har trillat bakom mellanväggen i sopskåpet. Jag är övertygad om att jag kan få tag i en råtta, om jag sticker in handen där jag inte kan se. Att jag tycker det är obehagligt att sträcka in handen i ett mörkt rum, för att trycka på lysknappen, skyller jag på ett helt liv av deckare och annat otäckt på tv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar