söndag 15 maj 2016

Grillafton.

Igår var jag bjuden till Kåremo på grillkväll, med anledning av att den yngre av mina bröder hade fyllt sextio. Jag blev rejält bortskämd med skjuts både dit och hem av brorsonen och hans flickvän. På vägen dit stannade vi till vid en biltvätt i Kalmar. Jag insåg hur tiderna hade förändrats, eftersom man när jag var yngre inte fick sitta kvar i bilen medan den tvättades. Numera är det tydligen tvärtom meningen att man ska sitta i den, så jag fick uppleva en biltvätt inifrån för första gången i mitt liv. På plats i Kåremo startades kvällen med vad jag trodde var två olika sorters paj. Det visade sig efteråt att det ena var ett italienskt bröd, som jag tror hette focaccia. Gott var det hur som helst. Det blev grillat med potatissallad, pastasallad, pesto och andra tillbehör. Senare på kvällen fick vi glass, citronkladdkaka, tårta och några underbart goda mjuka kakor. Jag satte i mig flera stycken av dom. Däremellan fanns det snacks och godis. Vi sov över, och idag har det bjudits på frukost, lunch och fika två gånger. Jag känner att jag har ätit och druckit snudd på oavbrutet i ett helt dygn. Sova fick jag för övrigt göra rent kungligt. Jag var lovad soffan, eftersom sovrummen var upptagna, men så bytte brorsdottern och hennes sambo med mig. Jag fick alltså eget rum över natten, med en stor, bred säng. I Nybro regnade det redan när vi gav oss iväg igår, men till kusten kom inte regnet förrän idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar