söndag 22 maj 2016

Pasta.

Jag fick en förpackning färsk pasta som gåva, eftersom jag har ICA-kort. Gratis är gott. Jag utgick från att färsk betydde att den skulle användas tämligen omgående, så jag började leta recept. Vid dom få tillfällen jag ägnar mig åt något som kan kallas matlagning följer jag alltid ett sånt. Den här gången slutade det ändå med någonting lite eget, även om jag använde receptet jag googlade fram som  mall. Jag gillar inte ädelost, så den ersatte jag med Brie. Istället för gul lök tog jag purjo. Det älskar jag verkligen, men vet sällan vad jag ska använda det i. Så ökade jag på mängden av ost och bacon, för att det skulle bli mera matigt. Jag hade aldrig köpt eller ens sett färsk pasta tidigare, så när jag kom till Kvantum insåg jag att jag varken visste vilken typ av förpackningar den låg i eller var den höll till. Som tur var fanns det personal på plats att fråga, så nu vet jag. Jag hade tänkt mig en liten purjolök, men det fanns bara stora och större. Vid hyllan med crème fraiche hette den med godast smaksättning enbart fraiche, och jag förstod inte skillnaden. Det gjorde inte killen i personalen heller, men vi jämförde innehållsförteckningar så gott vi kunde. Gott blev det till slut, men jag fattar verkligen inte hur folk orkar stå och laga mat varenda dag. Hacka, steka o0ch koka innan, och röja och diska efter alltihop efteråt, för att äta i fem minuter. Jag gör åtminstone flera portioner samtidigt, så nu har jag mat till tre mål till, utan att behöva jobba med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar