lördag 7 maj 2016

Hjälp att välja.

Min version av att singla slant, när jag inte vet riktigt vad jag ska välja, är att be någon i närheten säga ett av två alternativ. Tyvärr finns det många som sjåpar sig, och verkar tro att det är dödsstraff på att välja "fel". Jag får väl på det hela taget skylla mig själv, om jag ber någon annan om råd. En annan sak är dom gånger då man helst vill bestämma själv. Då haglar dom goda råden och åsikterna om hur fel man gör. Dom två senaste dagarna har jag i alla fall haft tur med mina rådgivare. Igår valde jag mellan en ryggsäck med ugglor på och en med elefanter. Jag frågade den första bekanting jag träffade, och hon svarade ugglor direkt. På Kvantum idag gällde det tortilla. Jag antastade en ung kille i personalen. Han visade sig vara en fena på just det, och ställde adekvata följdfrågor, tills vi hade ringat in rätt förpackning. Mitt enda problem var att han började varje fråga med "Vill ni ha...". Jag föredrar att tolka det som att han menade mig och min familj eller åtminstone dom jag skulle äta tillsammans med. Ändå gnager misstanken att han hade fått lära sig att nia äldre människor. Jag får väl vara glad att han inte sa: "Vill tant ha...". Eller att det finns ungdomar som behandlar en med respekt för att man är äldre. Man läser ju så mycket om skithögar som utnyttjar äldres utsatthet till att till exempel lura dom på pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar