fredag 6 maj 2016

Marknad.

Med tanke på att jag är ledig fem nätter, och att det är både marknad och bakluckeloppis, funderade jag faktiskt på att vara lite normal den här helgen. Ja, när det gäller det här med sovtider då, och försöka vända på dygnet. Men så insåg jag att jag förmodligen skulle sova över båda tillställningarna istället, om jag försökte. Jag bestämde mig för att göra som jag brukar och lägga mig efteråt. Idag var det dags för Nybro marknad, och vädret kunde man verkligen inte klaga på. Det såg inte ut att bli så mycket handlat, men jag pratade desto mer. Jobbar man på ett av Nybros största företag träffar man mängder av bekanta en sån här dag. Jag passade på att göra ett besök på Sportringen och ett i butik Julia, för att fylla på klädförrådet lite. Innan jag lämnade marknaden köpte jag en stor påse med blandade kolor, tre rullar soppåsar och en ryggsäck. Jag köpte en ny ryggsäck till jobbet så sent som vid årsskiftet, men jag har aldrig trivts med den. Den saknar småfack, och så går den inte att ställa på golvet utan att den ramlar omkull. Nu var ståndet med väskor det första jag såg när jag kom ner till marknaden. Frågan var om jag skulle ha ugglor eller elefanter på min, för båda var söta. Nu blev det ugglor. Så väldigt noga tittade jag aldrig på ryggsäcken innan jag bestämde mig. Jag konstaterade bara att det fanns ett par ytterfack. När jag kom hem hittade jag flera fack inuti väskan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar