fredag 13 maj 2016

Nya ägare.

Huset jag bor i byter ägare nästan lika ofta som företaget jag jobbar på. Det tillhörde en bostadsrättsförening inom HSB när jag flyttade hit. Jag lånade pengar för att kunna köpa lägenheten. Å andra sidan var hyran en tusenlapp lägre än vad jag hade gett i Oskarshamn, så jag kunde betala av lånet med mellanskillnaden. Efter ett par år genomfördes ett stambyte och i samband med det en totalrenovering. Efter den justerades hyran upp. När jag hade bott här i tretton år gick bostadsrättsföreningen i konkurs, och jag fick sälja lägenheten för en krona. Efter det hyrde jag den av HSB, något som verkar vara ganska ovanligt. För några år sedan köpte Aptare Fastigheter huset. Dom gjorde ett gott intryck direkt, när någon gick runt och hängde choklad på alla dörrar hos dom som inte var hemma. Jag hörde efteråt att hon till och med hade ringt på för att se vad här bodde för folk och höra vad dom tyckte. Idag landade två brev på dörrmattan. Ett från Aptare, där dom berättade att dom hade överlåtit alla sina fastigheter i Nybro och Kalmar. Ett brev från bolaget Kuststaden i Oskarshamn, som är dom som har tagit över vårt hus. Dom har tagit över våra fastighetsskötare också. Det är mest med dom jag har att göra, så förhoppningsvis innebär ägarbytet inga större förändringar för mig. Den ena killen följde med från HSB också, så han har bytt arbetsgivare lika ofta som husen här har bytt ägare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar