tisdag 10 maj 2016

Tisdag.

Det händer ibland att man får skriva av en kod, när man beställer något på Internet, för att dom ska veta att man är en riktig människa och inget dataprogram. Senast det hände mig var rutan för att skydda mot spam klart förenklad. Jag fick bara kryssa i en ruta där jag intygade att jag inte är en robot.

När jag löser korsord vill jag ha en seriös chans att veta om det jag skriver är rätt eller inte. Det värsta jag vet är ett för mig helt okänt ord, som inte korsas av något annat på ett ställe. Jag har ingen aning om ifall bokstaven jag skriver är rätt eller fel utan att googla, och det tycker jag känns lite överarbetat. Senast det hände mig är jag ändå hyfsat säker på vilket ord dom var ute efter. Det var en central kroppsdel, som slutade på uk. Jag utgår från att det var buk som efterfrågades, även om jag kan tänka mig en annan central kroppsdel som skulle passa in där. Fast den finns förstås bara på halva befolkningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar