onsdag 18 maj 2016

Tonat håret.

Fördelen med att ha svårt att sova är hur mycket man hinner, när man inte sover bort tiden. Idag hade jag tonat håret långt innan jag skulle ha stigit upp i vanliga fall. Jag anser att grå tinningar gör sig bättre på gamla gubbar än på dito tanter. Nackdelen är att natten på jobbet blir extremt seg, när jag har sovit för lite. Jag jobbar bland annat vid löpande band, och sitter jag på en plats där det är hyfsat lugnt blir frestelsen stor att vila ögonen lite. Då kan jag känna att det är märkligt hur lätt jag somnar sittande, när jag inte lyckades somna om liggande i min sköna säng tidigare på dagen. Å andra sidan kan det hänga ihop med att jag är lika dålig på att sova på kommando, som att göra precis allting annat som och när det förväntas av mig. Hade jag legat kvar i sängen ett par timmar tills jag somnade om, hade jag förmodligen kunnat sova tills det var dags att gå till jobbet ikväll. Det finns dom som lägger sig någon timme på kvällen, när dom ska jobba på natten, men efter en kortare lur mår jag bara dåligt. Det är samma sak med att bara sova några timmar på fredagen, för att vända på dygnet. Jag håller med den kollega som hävdade att man känner sig bakfull när man stiger upp då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar