måndag 23 maj 2016

Windows.

Att man kan ha olika åsikter om Windows 10 som om precis allting annat har jag förstått. Den senaste veckan har jag läst ett par olika trådar i ämnet. En där användarna tyckte att den var jättebra och en där dom flesta ansåg att det bara var skit. För mig spelar det mindre roll om den är bra eller dålig. Så fort jag hörde att dom har tagit bort startsidan från Windows 8 bestämde jag mig för att inte uppgradera. Jag älskar nämligen sidan med apparna, trots att jag har förstått att jag är en av dom få som gillar den. Problemet med att behålla åttan verkar vara att en uppgradering inte är frivillig. Mig gör det bara ännu mer obstinat. Ingen ska komma och tala om för mig vad jag ska göra. På laptoppen kunde jag välja bort att bli påmind om uppgraderingen hela tiden, men i den stationära datorn har jag aldrig hittat något sånt alternativ. Här har det istället blivit mer och mer aggressivt. Jag har snara fått välja när jag ville uppgradera än om jag ville göra det. När jag hörde om folk som hade blivit uppgraderade automatiskt, kände jag att det var bäst att göra något radikalt. Jag hittade ett program som ska stoppa Windows 10 från att installera sig självt. Det är bara att hoppas att det håller vad det lovar. Så långt ser det ljust ut, för flaggan i kontrollpanelen har försvunnit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar