söndag 29 maj 2016

Helgen.

I fredags kväll körde det förbi en bärgningsbil här utanför. Dom enda skadorna jag hann se på personbilen som stod på den, var att rutorna var utslagna. Jag läste senare på nätet vad som hade hänt. Någon hade gett sig på bilen med en yxa. Han hade hotat någon med yxan också, så man får vara glad att det bara var döda ting som tog skada. Alltihop utspelade sig före en lokal fotbollsmatch i lilla Orrefors utanför Nybro. Igår morse stötte jag ihop med brorsonens flickvän, när jag cyklade till Kvantum. Hon är tidningsbud och kom från jobbet. Jag hade vågat mig på att testa dom jeans med vida ben, som jag köpte för några veckor sedan. Jag trodde det var trettio år sedan vi hade såna sist, men flickebarnet kom ihåg dom, och hon är inte så gammal. Det känns skumt när sånt man hade förr kommer tillbaka. Speciellt praktiska är dom definitivt inte, vare sig när man går eller cyklar. Jag var inne ett ärende på posten. Medan jag väntade på min tur frågade nästa kund var någonting fanns, som hon inte kom på namnet på. Jag blev mest glad att det finns fler än jag som tappar ord. Eftersom kölapp var det enda jag kunde tänka mig att hon behövde, visade jag henne maskinen för dom. Efter en stund förstod jag gesten hon hade gjort när hon frågade. Hon hade dragit i luften, som man gör när rullen med kölappar bara sitter i en hållare. På posten kommer dom ur en maskin, så man trycker på en elektronisk display för att få ut sin lapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar