tisdag 17 maj 2016

Frissan.

Att vara frisör och ha mig som kund är nog inte det lättaste. Jag har en väldigt bestämd uppfattning om hur min frisyr ska se ut och fungera, och den stämmer inte alltid överens med vad en utbildad frisör har fått lära sig. Den största utmaningen är ändå inte att få håret bra när det är nyklippt, utan att det fortfarande ska fungera efter några veckor, när det börjar växa ut. Jag sov borta i lördags natt, och hade i vanlig ordning med mig en blomspruta. Det brukar vara enda sättet att få någon som helst fason på mitt hår, när jag har legat på det. Nu behövde jag inte ens använda den, för håret såg ut som det skulle efter att jag bara hade dragit borsten genom det. I morse var det i alla fall dags för ett besök hos frissan, även om jag var riktigt nära att missa det. Jag brukar klippa mig på torsdagen, men den tiden var upptagen redan för sex veckor sedan. Jag fick byta dag, och som jag kom ihåg det blev det onsdagen istället. Jag har kastat ett öga på almanackan ibland, men igår som först upptäckte jag att min anteckning låg väldigt nära måndagen. Det berodde på att jag hade tid redan idag. Det hade just varit snyggt om jag hade kommit ner imorgon, när ingen hade tid att klippa mig längre. Nu är det snart semestertider. Jag har tur i år, så ingen av mina ordinarie klipptider infaller när min frissa är ledig. Vi bokade för säkerhets skull en tid om tolv veckor också, eftersom det kan bli fullt när hon inte jobbar hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar