lördag 14 maj 2016

Morfar.

Bilden nedan var utlagd på nätet som ett skämt, men den fick mig att tänka på min morfar. Han fick problem med synen när han blev äldre, så han hade någon typ av förstoringsskärm framför tv:n. Idag kan man ju faktiskt köpa i princip hur stora skärmar som helst, och det känns både enklare och mer funktionellt. Jag minns att han åt russin, eftersom det skulle ge bättre syn. Han broderade han också, och när tavlorna var klara bad han mig kolla över dom och markera med en säkerhetsnål om han hade missat något stygn. Han bodde i en etta, så han hade dubbla rader med tavlor på väggarna för att få plats med allt. Jag har alltid hållit mig till en rad, men dom senaste åren har jag börjat göra likadant. En gång när jag fyllde år fick jag som present helt enkelt välja vilken tavla jag ville ha från väggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar