onsdag 4 maj 2016

Facebookdiskussioner.

Natten som kommer är jag ledig, eftersom vi aldrig jobbar till röd dag. Imorgon skulle det ha varit dags igen, men då lade vi in lite arbetstidsförkortning, så nu är jag fri tills på måndag kväll. Det passar perfekt med långhelg, eftersom det är marknad på fredag och bakluckeloppis på söndag. Det är bara att hoppas att väderprognoserna infrias, för det ser ut att bli riktigt fint väder båda dagarna. Utomhusevenemang är ju grymt väderberoende. Minst halva nöjet går förlorat om det regnar, och så sent som för en dryg vecka sedan snöade det till och med. Det känns helt otroligt att det har slagit om så fort, men jag känner ändå att det brukar ske just kring Valborg. Redan för trettio år sedan eller så stod folk med täckjackor på sig runt Valborgsmässoelden. Dagen efter låg dom i bikini och solade på Svinö, när jag körde över bron till Öland. Nu är det många år sedan jag besökte något majbål, och ännu längre sedan jag ägde någon bil och kunde köra vart jag ville.
Nedan syns ett av dom fenomen jag gillar allra bäst med Facebook. Statusen som diskuteras är: “Det finns fler flygplan i haven än ubåtar uppe i luften”. I vilket annat sammanhang skulle över huvud taget en diskussion uppstå om var ubåtar hamnar när dom dör? Och hur skulle någonsin en kvinna som bor i Stockholm från min gamla brev- och slamvärld och en Kährsarbetare från Småland ha sammanstrålat för att dryfta sina åsikter i frågan? Jag tycker det är härligt hur ett oskyldigt och lite humoristiskt citat kan ge upphov till sånt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar