lördag 28 maj 2016

Tjugoåttonde maj.

Idag är det årsdag för mitt livs första kyss. Den fick jag av pojken på bilden för 41 år sedan. Det hade varit nära på någon fest tidigare, men vi hade inte kommit till riktigt. Den här kvällen var jag och en klasskompis med Ungdomsringen vid något som kallades Prästgropen och grillade korv. Klasskompisen skulle sova över hos mig, och vi skojade om att killen jag gillade skulle komma bort till oss senare, och ta med sig grabben hon var förtjust i. Dom kom på en motorcykel, som det andra paret gav sig iväg för att provköra. Den dog efter ett par kilometer, så dom fick dra den tillbaka. Jag misstänker att jag och min dejt hade det mer romantiskt. Vi träffades någon gång efter det där, men så mycket mer blev det inte. Ett och ett halvt år senare omkom han i en singelolycka med bil. Fem år senare ringde en väninna och grät, eftersom hennes sambo hade stuckit. Det löste sig tydligen, för dom gifte sig och är gifta än idag. Året därpå var det Kristi himmelsfärdsdag den tjugoåttonde maj, och jag och en väninna hade en heldag tillsammans. Vi var hos hennes mamma, min mamma, i djurparken och på Kalmar slott. Vi satt i en husvagn (oklart var) och spelade kort. Så var vi hemma hos killen som sedermera blev hennes make. Jag är osäker på om dom var ihop redan då. Ett drygt år senare fick dom i alla fall en dotter, och dom är fortfarande gifta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar