tisdag 24 maj 2016

Flygrädd.

Jag läste någonstans att dom sökte folk till en såpa om folk som aldrig hade varit utomlands. Jag vet inte om Köpenhamn räknades, men längre än så har jag aldrig varit. Jag antar att tanken var att skicka iväg ett insnöat gäng någonstans, och att man kunde se det som en chans att bli bjuden på en resa. Fast även om jag hade varit sugen på att bli b-kändis, hade jag nog inte vågat mig in i ett flygplan efter alla år med fast mark under fötterna. Det närmaste jag har kommit att flyga, var när jag skulle åka ner till pappa på Kanarieöarna, eftersom mamma hade hamnat på sjukhus. Hon avled innan jag hann iväg, så det blev ingen flygresa då heller. Jag har fått berättat för mig att min farmor flög för första (och enda) gången när hon var över sjuttio. Själv har jag hört Alanis Morissettes låt "Ironic" lite för många gånger. "Mr. Play It Safe was afraid to fly. He packed his suitcase and kissed his kids goodbye. He waited his whole damn life to take that flight. And as the plane crashed down he thought "Well isn't this nice..." And isn't it ironic... don't you think."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar