onsdag 31 augusti 2016

Pengar.

Plötsligt har folk börjat tejpa saker. Jag köpte begagnade filmer på Ria, och fodralen va igentejpade. Det har aldrig hänt förut. Samma sak med doftljusen jag skickar efter från Dimoda. Dom är i burkar med lock på, och nu senast hade någon tejpat fast locken. Jag har svårt att tänka mig att det var för att dom skulle skickas. Dom är så väl förpackade i bubbelplast och innerkartonger, att locken omöjligt kan lossna.

När det gäller kontanter finns det mycket jag inte förstår. Som varför man kostar på enorma summor för att byta ut alla mynt och sedlar, när ingen vill ha några kontanter. Inte ens bankerna hanterar ju kontanter längre, så jag utgår från att det är ett kontantlöst samhälle som eftersträvas. Dom som protesterar högst mot det är pensionärerna, och det tycker jag också är märkligt. Eftersom dom är den grupp som är enklast att råna, borde dom väl verkligen inte vilja gå runt med en massa kontanter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar