torsdag 17 november 2016

Att bli väckt.

Jag hör ständigt folk på jobbet klaga över att dom har blivit väckta av telefonen under dagen. Att dom som har barn känner att dom vill vara nåbara kan jag förstå, men många av dom jag jobbar ihop med nu är knappt mer än barn själva. Vissa bor fortfarande hemma hos föräldrarna. För egen del hoppas jag verkligen att det ska räcka om jag ser ett par timmar senare att någon har ringt. Igår hade det inte blivit mycket sömn, om jag inte hade haft signalen avstängd på telefonen. Vid tio ringde det från ett nummer jag inte kände igen. På webbsidan Telefonförsäljare kunde jag läsa att numret verkar tillhöra MySafety. Där fanns ett diagram över hur många som hade sökt på det numret dom senaste två veckorna. Totalt hade minst 1715 personer sökt efter det. Det kan man väl tycka tyder på att det används av telefonförsäljare, precis som det stod på den sidan. Ett par timmar senare messade Bredbandsbolaget. Jag hade inte uppskattat att bli väckt av det heller. När jag väl kom upp och läste deras meddelande på kvällen var det annars en behaglig form av marknadsundersökning. Man svarade helt enkelt på deras SMS. Jag bloggade, plockade ihop det jag skulle ha med mig till förpackningsåtervinningen och Kvantum i morse, gick igenom tv-bilagan och programmerade min inspelningsbara dvd-spelare. Jag var så nöjd med det jag fick gjort, att jag inte upptäckte förrän jag hade ätit middag att jag helt hade missat jobbryggsäcken. Hade jag kommit på när det var dags att ge sig iväg till jobbet att jobbglasögonen behövde rengöras och att jag behövde något att äta under natten, hade det blivit tight att hinna till jobbet i tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar