söndag 6 november 2016

Sjätte november.

Så länge jag gick i skolan handlade dom flesta av mina dagboksanteckningar om den. Inte så konstigt i och för sig. Numera känner jag det som att jag mest är på jobbet, fast jag bara jobbar fyra nätter i veckan. I skolan gick jag fem dagar, och på högstadiet åkte jag buss dit och hem igen. Det tog en stund, eftersom det var rena skolbussar. Folk steg av respektive på längs hela rutten, och jag bodde i slutet av den. Den sjätte november 1975 bakade vi vetebullar i hemkunskapen. Sedan sprang jag Kvarnloppet på 12:44. Tyvärr minns jag inte hur långt det var, bara att det gick uppför en lång backe till en kvarn. Därav namnet. 1979 och 1980 åt jag pizza detta datum två år i rad. Ena gången med två killar och andra med en tjej. 1982 hade jag däremot familjen hemma hos mig och bjöd dom på kalops. Jag undrar om jag ens har lagat det sedan dess. 1986 permanentade en kompis mitt hår den sjätte november. Jag höll mest på med det för att torka ur mitt feta hår lite. När man når en viss ålder har man tydligen inte fett hår längre, så då fick jag mjäll av det istället. Dom sista korten på mig med krullpermanentat hår har bra många år på nacken. Det bifogade är från 1993, och barnet jag pussas med är brorsdottern. Två år senare hällde jag om vin. Jag tror det var på mitt dåvarande jobb jag fick lära mig att göra någon variant på juice, socker och jäst. Speciellt gott var det inte, men full blev man, och det var väl huvudsaken när man var yngre. Numera blir jag packad av så lite att jag skulle kunna kosta på mig betydligt dyrare viner än vad jag köper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar