lördag 5 november 2016

Inneväder.

Att jag veckohandlade redan i torsdags kändes som en extremt bra idé, när vinterns första snö kom i fredags morse. Även om det inte lade sig speciellt mycket på gatorna, så är det verkligen inte kul att cykla när det snöar. Inte när det regnar heller, och det har det gjort sedan dess. Det blåser dessutom rakt på mitt sovrumsfönster för ovanlighetens skull. Då hör man verkligen hur mysigt det är att få stanna inomhus i värmen. Det ultimata vore förstås om det slutar tills imorgon, när jag måste ut, men jag misstänker att det bara övergår i snö igen. Jag kom för övrigt ihåg att putsa glasögonen jag använder när jag handlar, innan jag ställde undan packväskorna till nästa helg. Dom såg inte så rena ut innan, och inte blev det bättre när jag råkade skaka till på purjolöken jag köpte i torsdags. Den var tydligen nysköljd, för jag fick vatten på glasögonen. Annars funderar jag mest på skyltarna i grönsaksavdelningen på Kvantum. Det finns ekologisk purjo och vanlig. På den ena står det purjolök och på den andra purjorlök. Jag har funderat mycket på om det ska vara så, eftersom ingen ändrar den. Personalen ser den ju rimligtvis oftare än vad jag gör. Idag är det röd dag, så igår kom lördagstidningen på rätt dag för mig för en gångs skull. Det var visserligen en fredagstidning, men den innehöll både det stora korsordet och alla extra familjeannonser som brukar finnas på lördagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar