torsdag 10 november 2016

Overload.

Igår kväll körde jag samma upplägg som förra onsdagen, och cyklade runt förpackningsåtervinningen på vägen till jobbet. Det värsta sedan snön kom var som vanligt vintertid att Åkrahällskolans parkering såg ut som en puckelpist. Det är där återvinningsstationen ligger. Att markeringarna på containrarna var översnöade underlättade förstås inte heller. I mörker och snö är alla containrar gröna, som ordspråket säger(?). Det snöade lite lätt hela natten, så i morse var gatorna inte alls så rena och fina som jag hade hoppats på. Jag hade tid för massage. Det framkom att det sliter betydligt mindre på kroppen att sitta och titta på någon annan som jobbar än att jobba själv. Tur att vi har ett par veckor kvar på upplärningen. Efter massagen hämtade jag ett par paket på posten och var på Kvantum och veckohandlade. Där fick jag bevis för att mitt hår inte är klippt exakt som jag vill ha det den här gången. En bekant hävdade nämligen att han inte höll på att känna igen mig, för att jag hade ny frisyr. Jag har klippt mig likadant i bra många år. Möjligen kan man skylla på massagestolen som jag just kom från. Att ligga med ansiktet ner i ett hål är verkligen inte bra, om man har problem med att få en snygg lugg redan innan. Efter att ha handlat för 1500 spänn krävdes det en del planering för att få med sig allt hem på cykeln. Jag lyckades både lasta alltihop på den och ta mig hem utan missöden. Den senaste gången jag cyklade omkull var det just för att cykeln var tungt lastad, och väglaget såg ut som idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar