torsdag 3 november 2016

Kallt.

Det må ha varit soligt idag, men kylan som råder lockar inte mig att tillbringa mer tid än absolut nödvändigt utomhus. Så när jag hade tid hos frissan i morse passade jag på att veckohandla samtidigt. Kvantum ligger bara ett par hundra meter från salongen, och båda ligger i andra änden av stan mot var jag bor. Det som skulle till förpackningsåtervinningen cyklade jag runt med, när jag skulle till jobbet igår kväll. Då låg temperaturen nära noll, och det blåste halv storm. Det var som att cykla rakt in i en isvägg. Efter jobbet i morse tog jag alltså mina packväskor med mig, och blev klippt och fick ögonfransarna färgade, innan jag fortsatte till Kvantum. Ljusslingan i lampan med älvan har börjat lysa dåligt, så jag tänkte köpa en ny. Nu när jag har lyckats få dit den en gång, är det ju inte så svårt att byta. Det var förstås en fördel att komma på det såhär i november, när det finns sånt i butikerna. Slingan jag har nu köpte jag på nätet. Jag tänkte passa på att bunkra upp med kupéljus också, för det har dom inte heller annat än till jul. Glad i hågen traskade jag ut till julmarknaden, bara för att upptäcka att den inte hade öppnat ännu. Jag har läst på nätet om butiker som har sålt julsaker i minst en månad redan, men på Kvantum i Nybro finns dom inte ens att köpa i november. En i personalen från en annan avdelning ringde till och med och frågade åt mig, men dom hade inte prissatt grejorna ännu, så jag kunde inte få köpa det jag behövde. Annars fanns det. Lite extra retfullt kändes det att julmarknaden öppnar imorgon. En vanlig vecka är det på fredagen jag handlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar